Greetings

June 28, 2011

Suratan atau Kebetulan????

Assalamualaikum and hello out there. So far macam mana life korang? Ada baik atau kurang baik? Ok, sebelum aku start taip dengan panjang lebar, mari dengar muzik ni dulu. Music please *tangan didada mata ke atas* 





Apa-apa pun aku korang klik jugak kat sini. Sebab ada banyak benda aku nak bagitau korang. *jeng jeng jeng* Ok-ok, ada satu soalan aku nak tanya readers blog ni, dalam hidup korang pernah rasa yang korang berada di tempat dan waktu yang salah? Or, berada di tempat yang betul tapi dalam waktu yang salah? Or, berada di tempat yang salah tapi dalam waktu yang betul? Apa aku tulis ni? hehehe. 


Back to the story, aku yakin korang semua pernah kena macam tulisan di atas. Nak tau sebab apa aku tulis pasal benda ni? Sebab aku pun pernah kena. Well, korang pun tau kan yang tak semua jadi jahat senantiasa semata-mata dan tak semua jadi baik senantiasa semata-mata.

So, in order seseorang itu berubah macam apa yang aku tulis kat sini dia memerlukan sesuatu perkara yang akan menjadi PEMANGKIN perubahan itu. Contoh dia? Korang tanya parents korang sendiri. Sebab dorang pernah merasakan sesuatu perubahan. Ha. Ok tak? Apa, tak ok? Oh, lari tajuk ye, ok-ok. 


Back to the topic, ini ada kaitan apa yang aku tulis tadi. Inilah puncanya perubahan seseorang. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ini perkataan yang selalu orang cakap. Pada mulanya aku menentang sebab aku rasa tak semua benda yang berlaku pasti ada maksud tersirat yang aku dapat sampai aku mengalami benda ni sendiri. 

Well, ramai orang kata aku ni hipokrit la, bajet bagus la, berlagak alim la and yang paling best ada yang mengatakan aku munafik. So what? Kenapa time aku jahat dulu bukan main kutuk aku? Kenapa time aku berUSAHA untuk berubah pun orang yang sama jugak yang kutuk aku. Ini yang aku tak faham sampai sekarang. 


Ehem, ehem. Ini bukan tempat luahan perasaan tapi tempat luahan fikiran aku. So, the main point is, setelah aku berjumpa dengan itu peristiwa, aku sedar, memang betul apa yang orang lain selalu cakap. Jikalau aku masih ikut hawa nafsu aku, pasti aku tak kan dapat masuk u ni. Ok, dah faham sekarang? 

Experience is the BEST teacher. Kita dah rasa, tapi kita susah nak bagitau orang lain sebab orang lain tak rasa macam kita rasa. So, in order nak bagitau dorang macam mana kita rasa, kita kena bagi dorang rasa. And again, apa yang aku tulis ni? Nak tau? Tunggu post seterusnya.... chow Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...