Greetings

July 5, 2011

Suratan atau Kebetulan???? - 2

Assalamualaikum and Hello! Eh, eh. Kenapa ni? Korang terkejut ke tengok tajuk post aku yang terbaru ni? Oh, ok. Korang nak tau apa yang kau nak tulis dalam post nie rupanya. Ha? Post dulu tak habis cerita? Ni nak sambung la ni. *bunyi dram*



Well, sebelum ni aku tulis bagaimana nak bagitau orang lain rasa apa kita rasa dulu. Ok, begini, aku bagi contoh la, senang sikit korang nak paham. Btol tak?

Contohnya macam ni: Bayangkan sewaktu korang muda-muda dulu korang ada minat kat seorang awek/pakwe ni. Korang pendam perasaan korang tu sampai angau tahap karma. Sampai satu masa korang pun luahkan perasaan korang tu kat awek/pakwe yang di'SAYANGI'. Then, bila orang tu menolak 'CINTA' korang, mula la frust menonggeng sambil tertonggeng. 

Korang pun mula la sibukkan diri dengan perkara lain yang boleh melupakan dia macam baca buku ke, buat ulangkaji ke, ataupun bukak laman web yang ini dan bukak bahagian motivasi. Dan sampai situ baru korang terSEDAR sedar yang korang telah salah pilih jalan. So, korang pun cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik.

Ok, korang dah nampak tak sekarang macam mana pengalaman tu boleh membuat seseorang berubah. Alhamdulillah. Pandai-pandai reader blog aku ni. Bagus-bagus. Itu yag dikatakan semuanya adalah SURATAN dan bukannya kebetulan. Kenapa aku tulis suratan?

Sebab, macam apa yang aku cerita kat atas tadi, setiap peristiwa itu menunjukkan betapa perincinya perancangan Tuhan kepada hambaNya. Pandai tak? Ha, tau pun korang. Itu sebab aku BENCI bila dengar orang kata yang semua perkara berlaku kat dunia ni KEBETULAN semata-mata. Why? Korang fikir sendiri. Aku just boleh bagi klu sikit je. Selebihnya adalah dalam pemikiran korang sendiri. Last but not least, semoga korang semua berada dalam keredhaan Allah. Chow, and Assalamualaikum. :-)

P/S: Post ini didedikasikan kepada my third lover in section 2, my family's hero, Mahad Hamzah b. Ismail yang telah meninggal dunia pada hari ini pada 13 tahun yang lalu. Semoga arwah ayah dilapangkan kubur dan diselamatkan dari azab kubur. Al-Fatihah. 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...