Greetings

July 12, 2011

Apa Pilihan Aku?

Assalamualaikum and Hello! Alhamdulillah, finally ada jugak idea aku untuk posting terbaru ni. Well, sejak aku masuk universiti ni, makin banyak pulak kerja aku yang kena buat. Maklum lah, pelajar baru, so, memang banyak la kerja aku. *INI BUKAN DIARI LA CIK ABANG OI! TEEHEE* Ok, post kali ni aku bincangkan tentang PILIHAN. Ko ni lightseeker, pilihan pun ko nak buat tajuk jugak kan? ehem ehem Suka hati aku la, blog aku. Hehe 



Ok, korang tau tak kenapa aku guna tajuk ni sebagai post aku. Well, tajuk ni datang time aku baru je lepas solat isyak di masjid universiti tercinta. Bila habis je doa, terus idea aku datang mencurah-curah. PILIHAN dengan DILEMA tu sama tak? Bagi aku, DILEMA dan PILHAN adalah perkara yang berbeza tapi seakan-akan sama. What are you typing about, lightseeker


Ok, i'm typing about CHOICES. Korang perasaan tak, dalam banyak-banyak makhluk yang Allah ciptakan, manusia adalah the one and only that had been given to posses a big power. Pebende POWER tu? Itulah PILIHAN. What, still tak paham lagi? Ok, PILIHAN tu sesuatu yang besar. 


As example la, korang diberitahu oleh boss/lecturer/cikgu korang supaya menyiapkan kerja yang telah diberikan. Sebenarnya korang telah diberi PILIHAN untuk menyiapkan atau tidak kerja yang telah diberi itu. So, in the other words, suka hati korang la nak buat or tak nak. Ada paham? Alhamdulillah, finally korang paham jugak. Apa, ada yang tak paham? Korang tanyalah sesiapa yang paham. 


Aku nak apply balik apa yang aku taip kat atas tadi dengan perkara yang berkaitan dengan perintah ALLAH. Well, apa aku cuba tulis? Ok la, ini berkaitan dengan al-Quran. Korang perasaan tak, Allah just berkata a.k.a qalam dalam al-Quran. Dia memang paksa, tapi just Dia tunggu masa je. Maksudnya apa? Dia bagi kita semua PILIHAN sama ada nak buat atau tidak. Nampak tak sekarang?


That's why la aku buat pilihan ni as my new topic. Ok, aku pun dah ngantuk dah, so, aku memilih untuk tidur. Semoga korang semua dalam keredhaan Allah. Assalamualaikum and Chow.

1 comment:

  1. very good topics....but your writing styl is not very satifiy....so please improve it....try to use more soft language,,,,its will be more attractive....but the topics is goood++++......hahahaha......
    as-salam from Putera Islam Palace

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...