Greetings

August 9, 2011

Mati Dulu, Baru Hidup. WHAT?

Assalamualaikum and Hello! Sihat-sihat semua? Apa, ada yang terlebih sihat? Well, itu korang fikirkan la sendiri macam mana nak betulkan balik badan korang yang 'sihat' itu. Ok, for the new post for this week is about MATI and HIDUP. Sebelum korang meneruskan pembacaan post aku yang terbaru ini, lebih baik korang dengar dulu lagu ini. Roll VT.







Ok, best tidak lagu ini? Mesti best kan? hehehe Back to the screen please. Korang rasa betul ke apa yang aku tulis pada tajuk dekat atas ini? Well, ramai yang mengatakan yang HIDUP hanya sekali dan kita perlu enjoy! EHEM,EHEM. Sori Nora D*****. It is totally WRONG! Aku taip lagi sekali, W.R.O.N.G! Nak tahu kenapa? 


Korang percaya tidak kehidupan selepas kematian a.k.a AKHIRAT
I bet that you all know about the life at hereafter. Thats why la aku dengan beraninya mengatakan yang kita semua ini MATI dahulu sebelum HIDUP. Ok, cuba korang berfikir balik sewaktu kita semua berada dalam rahim mak/ibu/bonda/mami/ummi. Sewaktu itu kita semua masih mati lagi. Nak tahu kenapa?


Ok, kalau kita kaji semula al-QURAN, kebanyakkan ayat yang menceritakan penciptaan semulajadi manusia bermula dari sel ke daging. Selepas lengkap semua organ dan segala daging, barulah ALLAH memberikan izin malaikat untuk meniupkan ROH ke dalam JASAD kita. Faham? Kalau ada readers yang tidak faham boleh bertanya kepada mana-mana readers yang faham, ok?


Alhamdulillah, itulah sebabnya aku berani mengatakan yang kita semua ini pernah mengalami keMATIan sebelum menemui keHIDUPan. And then, MATI lagi sekali dan lepas itu HIDUP buat selama-lamanya di AKHIRAT. Korang pun sudah nampak kenapa ramai para ULAMA tidak kira zaman takut dalam menghadapi urusan-urusan DUNIA apatah lagi urusan-urusan AKHIRAT. Finally, semoga korang semua berada dalam keredhaan Allah S.W.T. Assalamualaikum and Chow. :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...